Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΟΥΛΗΜΕΝΕΑΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 2 ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ 1 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης
γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων
ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ – ΕΠΙΛΟΓΗΣ /ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΝΑΙ (στην Αγγλική Γλώσσα) - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων
Σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή γνώσεων σχετικά με την παρεντερική και εντερική διατροφική υποστήριξη των ενηλίκων και παιδιατρικών ασθενών. Διδάσκονται τα οφέλη της τεχνητής διατροφής, τα κριτήρια επιλογής των διαφόρων διατροφικών σχημάτων και τις κλινικές εφαρμογές τους, που δίνουν τη δυνατότητα αποτελεσματικής αντιμετώπισης διατροφικών προβλημάτων στην κλινική πρακτική.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/-τρια θα μπορεί να:
κατανοεί και να αξιολογεί τα βασικά σημεία της τεχνικής διατροφής
γνωρίζει ότι η διατροφική και μεταβολική υποστήριξη είναι σημαντικές παράμετροι της φροντίδας του ασθενούς
κατανοεί και να σχεδιάζει ένα πρωτόκολλο τεχνητής διατροφής ανάλογα με τη νόσο του ασθενούς
γνωρίζει τα διαφορετικά εντερικά και παρεντερικά διαλύματα και να επιλέξει τα καταλληλότερα ανάλογα με τις ανάγκες κάθε ασθενούς
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Λήψη αποφάσεων
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
……
Άλλες…
…….
Ο/Η φοιτητής/-τρια έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα έχει περαιτέρω αποκτήσει τις ακόλουθες ικανότητες:
Λήψη αποφάσεων
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Περιεχόμενα Διαλέξεων:
Ο ρόλος της τεχνητής διατροφής στη διατροφική υποστήριξη του ασθενούς
Εκτίμηση διατροφικής κατάστασης του ασθενούς. Διάγνωση, ανίχνευση και εκτίμηση του υποσιτισμού.
Μεταβολισμός ασιτίας και κακή θρέψη ασθενών
Χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της εντερικής διατροφής
Σκευάσματα εντερικής σίτισης. Επιπλοκές στη θεραπεία με εντερική σίτιση.
Προσπέλαση του γαστρεντερικού σωλήνα.
Χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα και επιπλοκές της παρεντερικής διατροφής
Καθετηριασμός των κεντρικών φλεβών
Ρυθμός χορήγησης και μίξη διαλυμάτων ολικής παρεντερικής διατροφής
Τεχνητή διατροφή στον καρκίνο
Τεχνητή διατροφή σε παθήσεις του γαστρεντερικού
Τεχνητή διατροφή σε παθήσεις του ήπατος και του νεφρού
Τεχνητή διατροφή στο διαβήτη και τα μεταβολικά νοσήματα
Τεχνητή διατροφή κατά την εγκυμοσύνη
Φροντιστήριο
Μελέτες κλινικών περιστατικών όπου αναπτύσσονται λεπτομερώς σχέδια διατροφικής φροντίδας με τεχνητή διατροφή σε περιστατικά με παθήσεις του γαστρεντερικού, του ήπατος, του νεφρού, του διαβήτη, των μεταβολικών νοσημάτων, και του καρκίνου.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. Μετωπική διδασκαλία σε αμφιθέατρο. ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
Χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας με ηλεκτρονικά μέσα.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 26 Φροντιστήριο 13 Εξέταση θεωρίας 2 Αυτοτελής μελέτη 34 Σύνολο Μαθήματος 75 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.
Το μάθημα εξετάζεται με γραπτή δοκιμασία κατά 70% η οποία περιέχει συνδυασμό ερωτήσεων σύντομης απάντησης ή/και πολλαπλή επιλογή ή/και ερωτήσεων ανάπτυξης. Η γραπτή εξέταση μπορεί να περιλαμβάνει περιγραφή ενός σχεδίου διατροφικής φροντίδας για μια κλινική περίπτωση.
Το υπόλοιπο 30% του μαθήματος αξιολογείται από τη μελέτη των κλινικών περιστατικών που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του φροντιστηριακού μέρους του μαθήματος είτε προφορικά ή γραπτά ή από τις αναφορές των κλινικών περιστατικών.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Αρχές τεχνητής διατροφής. Καλφαρέτζος Φ. Εκδόσεις Παρισιάνου Α.Ε. 2005.
Εντερική και παρεντερική διατροφή: Θεωρία και βασικές αρχές. Σκουρολιάκου Μ. ΑΕΣΠΙ Εκδοτική Ε.Π.Ε. 2015.
Εγχειρίδιο διατροφής, Biesalski H.-K., Grimm P. Broken Hill Publishers Ltd. 2008.