ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Κωδικός μαθήματος
ΕΔΔ602
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΡΕΑ

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 2
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

 

ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ – ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΝΑΙ (στην Αγγλική Γλώσσα)
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β

Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή γνώσεων και εκπαίδευσης των φοιτητών για τις διατροφικές απαιτήσεις αθλητών σε ερασιτεχνικό επίπεδο ή επίπεδο πρωταθλητισμού και την επίδραση της διατροφής και των εργογόνων σκευασμάτων στην απόδοση των αθλητών

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/-τριες θα μπορούν να:

γνωρίζουν τη σημασία της σωστής διατροφής για την αθλητική απόδοση

κατανοούν τις ενεργειακές και διατροφικές απαιτήσεις αθλητών ανάλογα με το είδος της άσκησης

σχεδιάζουν διαιτητικά σχήματα εξειδικευμένα για τα διάφορα είδη αθλημάτων για τη βελτίωση της αθλητικής απόδοσης

διαχειρίζονται το σωματικό βάρος των αθλητών με την κατάλληλη διατροφική παρέμβαση

γνωρίζουν το ρόλο των διατροφικών συμπληρωμάτων στον αθλητισμό

αναγνωρίζουν διατροφικές ελλείψεις και διαταραχές που μπορεί να προκύψουν σε αθλητές και ασκούμενους

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

…….

Ο/Η φοιτητής/-τρια έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα έχει περαιτέρω αποκτήσει τις ακόλουθες ικανότητες:

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα χωρίζεται σε θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος.

Περιεχόμενα Διαλέξεων:

Διατροφικές απαιτήσεις των αθλητών και αθλουμένων σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη και υγρά κατά την προπόνηση και κατά την αγωνιστική περίοδο

Διαιτητικές απαιτήσεις αθλητών σε μικροθρεπτικά συστατικά

Υδατανθράκωση

Διατροφική αξιολόγηση του αθλητή, ο ρόλος του σωματικού βάρους και της σύστασης του σώματος στην αθλητική απόδοση

Ρύθμιση σωματικού βάρους με διατροφή και άσκηση (αύξηση βάρους, ελάττωση βάρους, διατήρηση βάρους)

Ενεργειακός μεταβολισμός και άσκηση

Χρήση διατροφικών συμπληρωμάτων στην απόδοση των αθλητών. Κύρια δράση τους και αθλήματα που απευθύνονται. Αθλητικά και ενεργειακά ποτά κατά την προπόνηση και αγωνιστική περίοδο.

Εργογόνα βοηθήματα και αθλητική απόδοση. Παράνομα σκευάσματα και οι επιδράσεις τους στην υγεία

Ρόλος και νομικό πλαίσιο δράσης του ΑΝΤΙ-DOPING CONTROL

Διατροφή και άθληση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες

Εργαστηριακή Άσκηση

Ενεργειακή κατανάλωση στην ηρεμία και κατά την άσκηση.

Σχεδιασμός διαιτολογίων αθλητών σε διαφορετικά αθλήματα

Προ-αγωνιστικό γεύμα

Πρακτικές κατά τη διάρκεια του αγώνα

Γεύμα μετά τον αγώνα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. Μετωπική διδασκαλία σε αμφιθέατρο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας με ηλεκτρονικά μέσα.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Εργαστήριο 26
Εξέταση θεωρίας 2
Αυτοτελής μελέτη 71
Σύνολο Μαθήματος 125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.

Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος εξετάζεται με γραπτή δοκιμασία (80%) η οποία περιέχει συνδυασμό ερωτήσεων σύντομης απάντησης ή/και πολλαπλής επιλογής ή/και ερωτήσεων ανάπτυξης. Το υπόλοιπο 20% του βαθμού αξιολογείται από το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος.

 

Για την επιτυχή εξέταση του μαθήματος, προϋπόθεση είναι οι βαθμοί στο θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος να είναι τουλάχιστον πέντε (5).

 

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΆΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ, McArdle W. Εκδότης: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD. 2017.

ΆΣΚΗΣΗ ΕΥΡΩΣΤΙΑ ΥΓΕΙΑ, Corbin C., Lindsey R., Welk G. Εκδότης: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD. 2015.

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ, Jeukendrup A., Gleeson M. Εκδότης: ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ. 2022